Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trzy autobusy do Bytowa zostały już zamówione. Komunikacja miejska ruszy w maju 2021 roku

Maria Sowisło
Maria Sowisło
fot. z arch. UM w Bytowie
Rozstrzygnięty został przetarg na dostawę do Bytowa trzech autobusów niskopodłogowych, które będą jeździć na trasach komunikacji miejskiej. Ta z kolei uruchomiona zostanie w maju 2021 roku.

Zastępca burmistrza Bytowa Jacek Czapiewski podpisał umowę z przedsiębiorstwem ABP Bus&Coach Sp. z o.o. na dostawę trzech niskopodłogowych miejskich autobusów na potrzeby funkcjonowania komunikacji miejskiej w Bytowie. Umowa opiewa na 2 887 425 zł brutto, przy czym 85 proc. to unijna dotacja z Regionalnego Programu Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Komunikacja miejska jest elementem unijnego projektu dotyczącego budowy węzła transportu zbiorowego w Bytowie. Wartość tej inwestycji to 18.369.000,00 zł brutto, z czego ponad 67 proc. to dotacja unijna. Do przetargu na dostawę autobusów zgłosiły się dwie firmy - ABP Bus&Coach ze Słupska, która zaproponowała dostarczenie autobusów za 2 887 425 zł brutto oraz MIMI ze Zbyszewa z kwotą o zaledwie 1 107 zł wyższą – 2 888 532 zł brutto.

Tym samym zakończyła się sprawa przetargów, która ciągnęła się od jesieni ubiegłego roku. Jak już pisaliśmy, kontrowersje na światło dzienne wyciągnął radny miejski z Prawa i Sprawiedliwości Leszek Szymczak. Wypunktował na swoim profilu facebookowym błędy podczas pierwszego przetargu. Zgodnie z koncepcją funkcjonowania komunikacji, autobusy miały być małe, krótkie i do 50 miejsc. Tymczasem w przetargu była mowa o dłuższych i z 70 miejscami. „Parametry ulic miasta w centrum i sąsiedztwie najintensywniejszej zabudowy wielorodzinnej, utrudniające ruch pojazdów o dużych gabarytach, wykluczają eksploatację w bytowskiej komunikacji miejskiej standardowej wielkości autobusów i stanowią bardzo poważne ograniczenie w eksploatacji midibusów o największej pojemności pasażerskiej, tj. o długości 10-10,5 m i szerokości 2,55 m. Ze względu na ograniczenia w infrastrukturze drogowej największym - zdaniem autorów koncepcji - pojazdem możliwym do wykorzystania w bytowskiej komunikacji miejskiej, jest midibus średniej pojemności pasażerskiej o długości około 9 m i mniejszej od standardowej szerokości 2,4 m. Tymczasem Urząd Miejski w Bytowie zamówił autobusy o długości 10,5 do 11 metrów. Szerokości 2,50 do 2,55 m i liczbie miejsc ogółem dla pasażerów - 70. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) została sporządzona niezgodnie z wytycznymi ujętymi w „Koncepcji funkcjonowania komunikacji miejskiej w Bytowie” - dopytywał radny. Ofertę w przetargu złożyła tylko jedna firma – ABP Bus&Coach ze Słupska. Radny Szymczak dopytywał czy przypadkowo jest to sama firma, z którą w marcu rozmawiał ówczesny zastępca burmistrza Bytowa Andrzej Kraweczyński. Po publikacji materiału przez radnego, przetarg został unieważniony.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na bytow.naszemiasto.pl Nasze Miasto