Ogromny sukces bezpłatnej komunikacji miejskiej w Bytowie. Samorządowcy chcą ją rozwijać. Kiedy będą nowe połączenia?

Maria Sowisło
Maria Sowisło
fot. Maria Sowisło
Udostępnij:
Patrząc na statystyki, śmiało można odtrąbić sukces, bo bezpłatna komunikacja miejska w Bytowie największym powodzeniem cieszy się w godzinach rannych i popołudniowych. Dlatego też samorządowcy szukają pieniędzy, by utworzyć linie autobusowe także do miejscowości ościennych w gminie Bytów.

Komunikacja miejska w Bytowie jest bezpłatna dla pasażerów. Roczny koszt brutto to około 720 tysięcy złotych i jest pokrywany z budżetu Bytowa. Pierwsze autobusy na trasy wyjechały 1 czerwca 2021 r.

Po czterech miesiącach funkcjonowania komunikacji miejskiej, jest czas na podsumowanie. Od 1 czerwca do 30 września autobusami podróżowało w sumie ponad 164 tysiące osób, więc średnio w miesiącu – 41 tysięcy pasażerów. Jak wynika z obserwacji, największym zainteresowaniem komunikacja miejska w Bytowie cieszy się w godz. 6.00-9.00 oraz 13.00-16.00.

- No przecież mówiłem, że to jest skazane na sukces. Cieszymy się. Burmistrza to będą na rękach nosić, a nie wozić autobusami

– żartuje prezes PKS w Bytowie Zdzisław Piskorski, który wygrał przetarg na świadczenie tego rodzaju usług dla miasta.

Co ważne, autobusy należą do miasta, a nie przewoźnika. I tutaj pojawia się problem. Samorządowcy przyznają bowiem zgodnie, że należałoby uruchomić kursy do miejscowości ościennych w gminie Bytów. Chęci są, ale brakuje pieniędzy.

- Nie mamy takiego taboru. Jest to niemożliwe technicznie przy trzech autobusach. Na zakup kolejnych nie mamy pieniędzy. Oczywiście nie odkładamy tego tematu na półkę, pracujemy nad nim i szukamy możliwości pozyskania na ten cel pieniędzy z zewnątrz. To dla nas plan do realizacji w przyszłości

– mówi wiceburmistrz Bytowa Jacek Czapiewski i przypomina, że za trzy nowe autobusy gmina zapłaciła 2,4 mln zł. - Dzisiaj jest moda na autobusy elektryczne. Zakup jednego to koszt ponad 2 mln zł. Nie mamy na razie takich pieniędzy – dodaje Czapiewski, zaznaczając że wydłużenie istniejących linii autobusowych o każdy kilometr, to także koszty. W budżecie miasta nie ma na to pieniędzy. W przyszłorocznym, który jest właśnie projektowany, na razie nie było wniosku o zarezerwowanie na komunikację miejską większej puli.

Media obecne terenie przygranicznym. Znamy zasady.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie