Każdego roku tysiąc dzieci w Polsce i 400 tysięcy dzieci na całym świecie słyszy diagnozę - nowotwór. Dzięki odpowiedniemu leczeniu i pomocy finansowej większość z nich, bo aż 85 proc., może zostać wyleczona. Firma Amazon systematycznie wspiera organizacje charytatywne i działanie swoich wolontariuszy.
O co chodzi z tymi piżamami?
Pracownicy m.in. świebodzińskiego centrum logistycznego Amazon w dniach 19-23 września pojawiali się w pracy w piżamach, kostiumach superbohaterów lub ubraniach w kolorze złotym. W ten sposób zwrócili uwagę na to, że mali bohaterowie dzielnie walczą z chorobą, a strojem tych nieustraszonych wojowników najczęściej jest szpitalna piżama.
Za każdą przebraną osobę firma przekaże 1 dolara na wsparcie onkologii dziecięcej.
W ubiegłym roku najwięcej przebranych pracowników pojawiło się w filiach w Gliwicach oraz Kołbaskowie. Łącznie w regionie, obejmującym Polskę, Czechy i Słowację, w akcję zaangażowało się blisko 11 tysięcy pracowników.
Nowoczesny sprzęt dla szpitala
20 września, wspólnie z Fundacją TVN, firma przekazała do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie aparat do rozpoznawania nowotworów zlokalizowanych w szpiku kostnym. Każdego roku ze sprzętu będzie mogło skorzystać około 3 tys. hospitalizowanych tam dzieci. To pierwszy sprzęt tego typu na oddziale onkologii w Polsce. Urządzenie pozyskano dzięki dotacji przekazanej przez Amazon na rzecz Fundacji TVN. To nie pierwsze wsparcie dla organizacji ze strony firmy - tylko w 2022 r. Amazon przekazał na jej działania 1 mln zł.
- Dzięki kampanii Amazon Goes Gold for Kids With Cancer mamy szansę w rzeczywisty sposób wpłynąć na życie tysięcy dzieci i ich rodzin. Cieszę się, że w tym roku wraz z parterami społecznymi możemy przekazać niezwykle ważne narzędzia pomocne zarówno w diagnozowaniu nowotworów, a także w terapii przyspieszającej powrót pacjentów do zdrowia – mówi Barbara Krystosiak, kierowniczka ds. relacji ze społecznościami.
Tylko we wrześni firma wsparła także pacjentów Kliniki Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu oraz ich rodziców, przygotowując paczki ze środkami higienicznymi, a w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie otworzyła Salę Doświadczania Świata.
Pracownicy angażują się w wiele projektów
Amazon i jego pracownicy od lat aktywnie angażują się w akcje i projekty pomocowe. To zarówno regularnie wsparcie finansowe organizacji charytatywnych czy organizowanie inicjatyw takich jak Amazon Goes Gold, jak i zaangażowanie w pomoc uchodźcom z ogarniętej wojną Ukrainy, pakowanie wyprawek szkolnych, sprzątanie świata czy tworzenie programów wspierających wolontariat pracowniczy.
W tym roku firma jest partnerem poradnika miesięcznika Charaktery „Nastolatki na zakręcie”, który zwraca uwagę na wyzwania stojące przed rodzicami, związane z dobrostanem psychicznym dorastających dzieci.
Dzięki zaangażowaniu Amazon i fundacji Zaczytani.org powstała także bajka edukacyjna „Leśna Paczka”, której celem jest nauczenie dzieci w wieku 7-9 lat identyfikowania przeżywanych emocji.
Amazon stoi również za projektem Kindloteki - wiodącym programem edukacyjnym, który od lat działa na terenie Polski, Czech i Słowacji, aby w ponad 90 placówkach zapewnić dzieciom i młodzieży dostęp do szerokiej oferty książek i pomocy naukowych STEM (łączących w sobie elementy nauki, techniki, inżynierii i matematyki).
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?