To plastikowe pudełko opatrzone specjalną naklejką, zawierające ważne informacje w jednym miejscu, które znacznie ułatwią udzielanie pomocy, szczególnie w przypadku potrzeby szybkiej informacji o stanie zdrowia.
W pudełku znajduje się:
1. Karta informacyjna, zawierająca m.in. dane osobowe, dane na temat chorób, stanu zdrowia, grupę krwi, przyjmowane lekarstwa, uczulenia na lekarstwa potwierdzone przez lekarza, numery telefonów i adresy do najbliższych, członków rodziny, opiekuna, informacje organizacyjne, np. co zrobić z kluczami do mieszkania w przypadku przewiezienia do szpitala.
2. Wypisy ze szpitali czy zaświadczenia lekarskie informujące o obecnym stanie zdrowia.
3. Inne dokumenty medyczne i ważne informacje dla służb ratowniczych.
Informację o znajdującym się w mieszkaniu "Pudełku życia" służby niosące pomoc uzyskują już przy drzwiach wejściowych, na których umieszczona zostaje specjalna naklejka. Druga naklejka, to wskazanie dokładnej lokalizacji pudełka z informacjami. Umieszcza się je w łatwym do zlokalizowania i dostępnym miejscu w mieszkaniu, np. w lodówce. To sprzęt, który znajduje się w prawie każdym domu, prawie zawsze w kuchni lub w przyległym pomieszczeniu i łatwo go zlokalizować. Dzięki temu, w razie interwencji ratownik medyczny lub lekarz, albo inna osoba szybko ustali potrzebne informacje.
Przeczytaj również o ćwiczeniach strażaków w gminie Parchowo
Zgłoszenia można dokonać w Urzędzie Miejskim przy ul. 1-go Maja 15 w Bytowie, pok. nr 110 oraz pod nr tel. 59 822 20 11 lub 59 822 89 07. "Pudełko życia" wydawane jest w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?